اعتماد حضرت امام (ره) به جوانان عامل پیروزی بر دشمن بود

اعتماد حضرت امام (ره) به جوانان عامل پیروزی بر دشمن بود

  • 773
اعتماد حضرت امام (ره) به جوانان عامل پیروزی بر دشمن بود
حجت الاسلام عباسعلی باباگل زاده کارشناس فرهنگی و مذهبی، درگفت‌وگو با برنا:
اعتماد حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه به جوانان یکی از عوامل مهم پیروزی بردشمن بود

۱۳۹۲ دوشنبه ۸ مهر ساعت 11:00

 

دولت تدبیر و امید ، اعتدال و عقلانیت ، گفتمان خود را برپایه نجات اقتصادی ، احیای اخلاق و تعامل با جهان گذاشته است. تدوین منشور حقوق شهروندی و انسجام وحدت ملی، اصلاح ساختار فرهنگی و تامین امنیت فرهنگی وتشکیل دولت راستگویان و پاک دستان و استفاده از نخبگان و فرهیختگان از عمده برنامه ها وشعارهای این دولت بود؛ به‌نظر جناب عالی دولت مردان چه باید کنند تا بعداز چهارسال بتوانند عملکرد و کارنامه موفقی داشته باشند؟

 

 

ضمن این‌که آرزوی سرافرازی و توفیقات روز افزون دولت اعتدال و عقلانیت را ازخداوند منان خواهانم.  باید بگویم پیشرفت و موفقیت هر دولتی در کشور در نهایت منجر به موفقیت واعتلای جمهوری اسلامی خواهد شد.اما در پاسخ به سئوال شما می گویم که‌باید دید در گذشته چه عواملی باعث نا کارآمدی وضعف دولت قبلی ومشکلات در جامعه بوده است. با بررسی این عوامل دولت جدید باید تمام تلاش خود را بکار گیرد تا مشکلات تکرار نشود.یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که دولت پیشین برای دولت یازدهم به یادگار گذاشت بدیهی‎های بسیار  است. همچنین تصمیمات شتاب زده و عدم توجه به نظرجمع و نخبگان وفرهیختگان  نیز از دیگر مشکلات دولت پیشین بود.در واقع باید بدانیم سازمان ها نهادها ،وزارت‌خانه ها ودر کل مجموعه دولت زمانی می تواند در انجام ماموریت‌ها و رسیدن به اهداف خود موفق شوند که ازمدیریتی توانمند،کار آمد ،بابرنامه، معتقد به ارزش های اسلامی ،دل سوز وپاک دست برخوردار باشند.

ملاحظه کنید اختلاس ها دردولت قبلی ضربات سنگینی به ملت وحتی خود دولت زده و نوعی بی‌اعتمادی بوجود آورده است. پس در انتخاب و انتصاب مدیران پاک دست و سالم باید توجه ویژه داشت. چرا که مدیریت مهم ترین وسیله موفقیت در سازمان‌ها و نهادهای دولتی است. این امر نقش حیاتی در اعتلا، بالندگی و توسعه ایفا می‌کند. در منابع دینی‌مان برای اهمیت مدیریت و مدیران شایسته مطالب بسیاری را می‌توان یافت.

حضرت علی علیه السلام در خطاب به مالک اشترنخعی در انتخاب مدیران چنین «می‌فرمایند: برای راس هرکاری رییسی انتخاب کن، رییسی که کارهای مهم او را مغلوب ودرمانده نسازد و زیادی کارها اورا پریشان وناتوان و خسته نکند.» باید بدانیم تنها مدیرانی از فعالیت وتلاش به کارهای بزرگ و زیاد خسته نمی‌شوند و درواقع دارای صبر حوصله، برنامه ریزی ،نظارت صحیح ، اعتقاد قوی باشند می‌تواند از عهده کارهای مدیریتی و سنگین برآید. بنده به‌عنوان یک طلبه کوچک نظام مقدس به مسئولان و دست اندر کاران پیشنهاد می‌کنم عهد نامه مالک اشترنخعی، نامه الهی ، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امیرالمومنین علی علیه السلام در زمانی که مالک را به حکومت مصر منصوب کرد مطالعه کنند و درعمل بدان توجه کنند. 
 
این عهد نامه از طرف سازمان میراث فرهنگی به عنوان سندافتخارشیعه ویک اثر ارزشمندمعنوی ثبت ملی شد اما در عمل ودر دل ها هم باید این کلمات نورانی مولا علی (ع) را ثبت کنیم 
ببیند مولاعلی ( ع) قبل از هرچیزمالک را به رعایت تقوا، گزینش اطاعت خداوند وبرگزیدن فرمان او ، وعمل وپیروی از آنچه که خداوند در کتاب خود از سنت ها و واجبات دستور داده است فرمان می دهد بهر حال باید بدانیم یکی از مهمترین عوامل پاک دستی و راستگویی رعایت تقوای الهی است در حقیقت تقوی طاعت خالص بدون معصیت است ،علمی است که در آن جهل نباشد ،شخص متقی همیشه با تلاش وسعی وظایف خود را به بهترین وجه انجام می دهد و درهمه حال خداوند را حاضر و ناظر بر اعمال خود می بیند و به فرموده حضرت امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه عالم را در محضر خدا می بیند.

یکی از انتقادات نمایندگان محترم مجلس در زمان تعین کابینه بالا بودن سن وزرای پیشنهادی بودو بعضی ازدیگر دوستان هم در گوشه وکناراز عدم به کار گیری جوانان در بخش های مدیریتی انتقاد دارند.جنابعالی به عنوان یک چهره فرهنگی و طلبه  و مدیری جوان ارزیابی‌تان چگونه است؟


این‌که بخواهیم  در آغاز کار هردولت دایم انتقاد و بهانه جویی کنیم شایسته نیست.  دولت یازدهم نیز در ابتدای راه است. از سوی دیگر نیزبه لطف خداوند در جلسات سازمان ملل در نیویورک دولت محترم و شخص رییس جمهورباعزت و اقتدار با صلابت ظاهرشد. اما در استفاده و به کار گیری از جوانان همان‌گونه که سید محمد خاتمی، خطاب به وزرا ومدیران ارشد دولتی عنوان کرد، راه را برای جوانان باز کنند تا این جوانان تحصیل کنندگان و علاقمندان درصحنه بیایند، سخن درستی است.زیرا در ابتدای انقلاب با توجه به مشکلات فراوان وجنک تحمیلی اعتماد حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه به جوانان در حقیقت یکی از عوامل مهم پیروزی بردشمن بود؛ زیرا فرماندهان و سرداران اکثرا جوان بودند. حتی نسل اولی‌هایی که در مقامات عالیه کشور قرار دارند در ابتدای انقلاب مسئولیت های مهمی داشتندخیلی جوان بودند باید قبول کنیم وبپذیریم جوانان امروز به مراتب از نظرعلمی ودانش مدیریت از جوانان اول انقلاب رشد دارند واگر بزرگان تجربیات ارزنده خودشان را در اختیار جوانان قرار دهند وبه جوانان پر انرژی اعتماد کنند و راه را بر نیروهای جوان باز کنند یقینا موفقیت هابیشتر خواهد شد.

منبع خبرگزاری برنا

 

http://www.loxblog.com/admin.php#purchasing



مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 47
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 3

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 1
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
            آي پي امروز آي پي امروز : 0
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
            بازدید هفته بازدید هفته : 24
            بازدید ماه بازدید ماه : 1151
            بازدید سال بازدید سال : 2494
            بازدید کلی بازدید کلی : 49806

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 18.221.101.89
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            خبرنامه

            خبرنامه

              براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



              آخرین نطرات کاربران

              آخرین نطرات کاربران

                درباره ما

                   نواندیشی دینی
                  به وب سایت : من خوش آمدید اینجانب عباسعلی باباگل زاده چاری به جهت علاقه به فعالیت های فرهنگی اجتماعی و سیاسی . این وب سایت را طراحی نمودم تا بتوانم در فضای مجازی و رسانه همچنین ارتباط با مردم و جوانان عزیز سعی نمایم در حوزه نواندیشی دینی و برمحور اعتدال و اخلاق انسانی فعالیت فرهنگی اجتماعی داشته باشم از همه دوستان گرانقدر و فرهیخته تقاضا دارم با ارائه هرگونه پیشنهاد و انتقاد ما را در پیشبرد اهداف یاری فرمایند . با تشکر شادکام و سر فراز باشید

                کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به نواندیشی دینی بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف